نوشته شده توسط : غلامرضا طائبی

آیت الله سید عبدالکریم کشمیری می فرمودند:

1400 صلوات نذر

حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام

برای حوائج بسیار مفید است.

 

 

منبع:صداقت.سیدعبدالکریم.روح و ریحان.ص188



:: برچسب‌ها: صلوات , نذر , امام موسی بن جعفر(ع) , حوائج ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامرضا طائبی

یکی از علما می فرمود:خوب است انسان ، 

تعداد روز هایی که از بدو تولدش می گذرد را حساب کند ؛

و برای هر روز آن ، یک استغفار و یک صلوات بفرستد

که برای دفع آفات و زیادی رزق مناسب است.

 

 

 

منبع:علوی.سیدمصطفی.باران معرفت.ص284



:: برچسب‌ها: دفع آفات , زیادی رزق , یک استغفار , یک صلوات , حساب , روز ها ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامرضا طائبی

مرحوم حاج اسماعیل خان دولابی به این فرمایش

 حضرت سفارش می کردند که؛

پیامبر اکرم صلّ الله علیه و آله و سلّم

به  حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود:

شب موقع خواب سه بار ،سوره اخلاص را بخوان

که یک ختم قرآن است.

یک تسبیحات اربعه بگو که ثواب یک عمره است ؛

همه انبیاء را از خود راضی کن با گفتن

<< اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد

و صَلِّ عَلی جَمیعِ الاَنبیاء والمُرسَلین>>

و برای همه مؤمنین و مؤمنات نیز طلب مغفرت کن با گفتن:(اَلّلهُمَّ اِغفِر لِلمؤمنین والمؤمِنات)

 

منبع:طیب ،مهدی،مصباح الهدی،ص 274



:: برچسب‌ها: مرحوم دولابی , اخلاص , تسبیحات اربعه , عمره , انبیاء , مغفرت , خواب ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامرضا طائبی

در بعضی کتب مذکور است که یکی از صلحا بر بالین بیماری آمد و او را در سکرات موت دید .

پرسید تلخی جان کندن را چگونه می یابی؟

جواب داد : کام جان خود را شیرین می یابم و هیچ تلخی در آن احساس نمی کنم.

آن صالح در عجب ماند که موجب این چیست؟

شربتی که در مذاق عام و خاص تلخ است ،چرا در مذاق این بیمار شیرین می نماید؟

آن بیمار گفت: در شگفت نباش!زیرا بمن رسیده بود که،

  رسول خدا صلّ الله علیه و آله و سلّم فرموده است:

هرکه بسیار بر من صلوات بفرستد، از تلخی جان کندن ایمن باشد ؛

و من مدتی است شربت صلوات را می نوشم،

لهذا اثر تلخی در جان خود نمی بینم و از این جهان ، شیرین کام و نیکو به سرانجام می روم.

 

منبع:موسوی مطلق،سیدعباس ؛سرمه ایمان؛ص 30



:: برچسب‌ها: سکرات موت , صلوات , تلخی موت , جان دادن آسان ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامرضا طائبی

شخصی از حضرت آیت الله العظمی بهجت پرسید:

این حقیر مشتاق زیارت

امام عصر حجة ابن الحسن العسکری (عج)

می باشم ،

تقاضا دارم که دعا بفرمایید تا به این سعادت نائل شوم!

ایشان جواب دادند:

زیاد صلوات بفرستید

و آن را به وجود مقدس امام زمان (عج) هدیه کنید!

 

 

منبع:کاظمی خوانساری.ابراهیم.ذکر های شگفت عارفان.ج 1.س 56



:: برچسب‌ها: زیارت امام عصر , زیاد صلوات , هدیه , حضرت آیت الله العظمی بهجت ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامرضا طائبی
رسول خدا صَلّ اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ و سِلَّم می فرماید:

بسیار یاد کردن خدا و برمن صلوات فرستادن ،

موجب برطرف شدن فقر می شود.

همچنین حضرت در پاسخ کسی که در نزدش از از فقر شکایت کرده بود ، فرمود:

چون داخل خانه خود شوی ، سلام کن !

خواه کسی در خانه باشد یا نباشد ؛

وبرمن صلوات بفرست؛

و بعد از آن سوره اخلاص بخوان!

آن مرد به دستور پیامبر عمل کرد

و چند روزی نگذشته بود که آثار توانگری و غنا را مشاهده کرد،

به طوری که به دیگران هم کمک می کرد.

 

 

منبع:جلاءالافهام . ص252


 


:: برچسب‌ها: بسیار یاد کردن خدا , سوره اخلاص , صلوات , سلام , برطرف شدن فقر , ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامرضا طائبی

وقتی ملّا قاسمعلی رشتی در قبرستان تخت فولاد اصفهان

به خدمت حضرت ولی عصر عجّ الله تعالی فرجه الشّریف مشّرف می گردد؛

و به حضرت عرض می نماید: آقا یک زادالمسافرینی به ما بدهید!

منظور او از  زادالمسافرین ، علم کیمیا بوده است.

حضرت در جواب می فرماید:  زادالمسافرین برای چه می خواهی؟

دنیا ارزش این چیز ها را ندارد.

من چیزی به تو تعلیم می کنم که از  زادالمسافرین بهتر باشد.

ملّا قاسمعلی عرض می کند :بفرمایید!

حضرت می فرماید : بر ابن ذکر مداومت کن:

یا مُحَمَّدُ یا عَلیُّ

یا فاطِمَه یا صاحِبَ الزَّمان

اَدرِکنی و لا تُهلِکنی

 

 

منبع:علوی.سیدمصطفی.باران معرفت. ص 44



:: برچسب‌ها: ملّا قاسمعلی , زادالمسافرین , علم کیمیا , حضرت ولی عصر عجّ الله تعالی فرجه الشّریف , تخت فولاد اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامرضا طائبی

اصلا حسین جنس غمش فرق می کند

این راه عشق پیچ و خمش فرق می کند

اینجا گدا همیشه طلبکار می شود

اینجا که آمدی کرمش فرق می کند



:: برچسب‌ها: عشق , حسین , راه ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامرضا طائبی

 

 

1) قرآن ، که صورت کتیبّۀ انسان کامل- أعنی حقیقت محمّدیّه(صلی الله علیه و آله و سلّم) است،به اندازه ای که از آن بهره برده ای به حقیقت خاتم(صلی الله علیه و آله و سلّم)تقرّب یافته ای:إقرأ و ارقه(بخوان و بالا برو).

رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلّم)فرمود:« إنّ هذا القرآن مأدبة، فتعلّموا مأدبته ما استطعتم، و إنّ أصفر البیوت لجوف(لبیت – خ) أصفر من کتاب الله تعالی»؛ یعنی این قرآن سفرۀ الهی(ادبستان الهی)است،پس از این ادبستان به مقدار استطاعتتان تعلیم گیرید،و همانا تهی ترین خانه ها آن است که از کتاب خداوند تعالی تهی باشد.

پس ای اخوان صفا و خلّان وفا به مأدبه ای آیید که : فیها ما تشتهی الأنفس و تلذّ الأعین،یعنی در آن مأدبه آنچه اشتهای جان دارید موجود است و آنچه چشمها را می برد متحقّق است.

عرفان و برهان و قرآن از هم جدایی ندارند و عرفان و برهان از بطون و اسرارند و بیانگر و زبان منطق وحی اند و قرآن و عرفان و برهان مساوی با انسان کامل اند که حجّت الله و قطب عالم امکان،و واسطۀ فیض الهی،و معصوم است و جان او وعای حقایق قرآن است.

2) آیۀ عباد الرحمن ، آخر سورۀ فرقان،از (عباد الرّحمن الّذین یمشون علی الأرض) تا آخر سوره،هر یک،دستور العمل کاملی است.

3) در باب سیزذهم و باب بیستم ارشاد القلوب دیلمی آمده است که:

قال النّبیّ (صلّی الله علیه و آله و سلّم):یقول الله تعالی:«من أحدث و لم یتوضّأ فقد جفانی،و من أحدث و توضّأ و لم یصلّ رکعتین فقد جفانی،و من صلّی رکعتین و لم یدعنی فقد جفانی،و من أحدث و صلّی رکعتین و دعانی فلم أجبه فی ما یسأل من أمر دینه و دنیاه فقد جفوته،و لست بربّ جاف»؛ یعنی نبی(صلّی الله علیه و آله ) فرمود که خداوند تعالی می فرماید:کسی که دچار حَدَث بشود و وضوء نگیرد پس به تحقیق مرا ستم کرده است،و کسی که محدث شد و وضوء گرفت ولی دو رکعت نماز نگذارد،پس به من جفا کرد،و کسی که دو رکعت نماز بخواند و مرا نخواند(یعنی چیزی از من نخواهد)پس به من جفا کرد،و کسی که محدث شد و دو رکعت نماز گذارد و مرا خواند،پس من جوابش را در آنچه که از امر دین دنیایش خواسته است ندادم پس همانا من به او ستم کردم در حالیکه من پروردگار جفا کار نیستم.

حالا که در این عمل سهلِ رخیص چنین نتیجۀ عظیمِ نفیس است،خوسا به حال آنکه از علوّ همّت خود بعد از ادای این دستور از حق تعالی مطلبی بخواهد که آن را زوال و نفاد نباشد،أعنی حلاوت ذکر و لذّت لقاء و شرف حضور بخواهد(اللّهم ارزُقنی حلاوةَ ذکرِک و لقائَک و الحضورَ عندک) ،و زبان حالش این باشد که:

ما از تـو نـــــداریم به غیــر از تـو تمنــّا حلوا به کسی ده که محبّت نچشیده است

4) (و کلوا و اشربوا و لا تسرفوا).فضول طعام مُمیت قلب است،و مفضی به سرکشی نفس و طغیان او است،و از اجلّ خصال مؤمن جوع است.

نه چندان بخور کز دهانت بر آید نه چندان که از ضعف جانت بر آید

5) همانطور که فضول طعام مُمیت قلب است، فضول کلام نیز از قلب قاسی بر خیزد.از رسول الله(صلّی الله علیه و آله و سلّم)روایت است که:

«کلام به غیر ذکر خدا را زیاد نکنید،چون که کثرت کلام به غیر ذکر خداوند،برای دل قساوت می آورد و همانا دورترین مردم از خداوند،قلب قاسی است».

6) محاسبت نفس ،که امام کاظم(علیه السلّام) فرمود:«از ما نیست کسی که درهر روز،خودش را محاسبه نمی کند،که اگر عمل خوبی انجام داد از خداوند طلب زیادی آن نماید و اگر عمل بدی را مرتکب شد طلب مغفرت از پیشگاه خدا کند و بسوی او توبه نماید».

7) مراقبت ، و این مطلب عمده است.

قال الله تعالی :« و کان الله علی کلّ شیء رقیباً» ،یعنی خداوند بر هر چیزی نگهبان است..

و قال النّبیّ (صلّی الله علیه و آله و سلّم) لبعض أصحابه: «اعبد الله کأنّک تراه، فإن لم تکن تراه فهو یراک»،یعنی حضرت به بعضی از اصحابش فرمود:«عبادت کن خدا را مثل اینکه او را می بینی،پس اگر تو او را نمی بینی،پس او تو را می بیند».

8) ادب مع الله در هر حال، در باب چهل و نهم ارشاد القلوب دیلمی آمده است:روایت شده که نبیّ(صلّی الله علیه و آله و سلّم) به سوی گوسفندانش خارج شد در حالیکه چوپان آنها را برهنه دید که داشت لباسش را از شپش پاک می کرد(و خودش لخت و برهنه بود)و تا حضرت را دید لباس پوشید،پس حضرت به او فرمود:

برو که احتیاجی برای ما در چوپانی تو نیست،پس چوپان به حضرت عرض کرد برای چه؟حضرت در جواب فرمود:ما اهل بیتی هستیم که کسی را که ادب با خداوند را حفظ نمی کند و از او در خلوتش حیاء نمی کند،استخدام نمی کنیم و به کار نمی گیریم.

9) عزلت ، که سلامت در عزلت است،با خلق باش و نباش.

هرگز میان حاضـر و غایب شـنیده ای من در میان جمع و دلم جای دیگر است

10) تهجّد ، (و من اللیل فتهجّد به نافلةً لک عسی أن یبعثک ربّک مقاماً محموداً و قل ربّ أدخلنی مدخَل صدق و أخرجنی مخرَج صدق و اجعل لی من لدنک سلطاناً نصیراً)

11) تفکّر ، قال الله تعالی: «الّذین یذکرون الله قیاماً و قعوداً و علی جنوبهم و یتفکّرون فی خلق السّموات و الأرض ربّنا ما خلقت هذا باطلاً سبحانک فقنا عذاب النّار.»

12) ذکر الله تعالی در هر حال ،قلبی و زبانی، قوله سبحانه: «و اذکر ربّک فی نفسک تضرّعاً و خیفةً و دون الجهر من القول بالغدوّ و الآصال و لا تکن من الغافلین*إنّ الّذین عند ربّک لا یستکبرون عن عبادته و یسبّحونه و له یسجدون . »

13) ریاضت در طریق غلم و عمل بر نهج و روشی که در شریعت محمّدیّه(صلّی الله علیه و آله و سلّم) مقرّر است و بس،که علم و عمل برای طیران به اوج کمال و عروج به معارج به منزلت دو بالند.

14) اقتصاد ، یعنی میانه روی در مطلق امور،حتّی در عبادت.

15) مطلب در دو کلمه است:تعظیم امر خالق،و شفقت با خلق.

فرزانه آن که خواهد تعظیم امر خالق دیگر که باز دارد از خلق شرّ و شورش

منبع:کتاب حامل اسرار حضرت استاد صمدی آملی /ص ۴۸

(به نقل از نامه ها برنامه ها علامه ذوالفنون حسن زاده آملی حفظه الله/ص ۲۶)

 



:: برچسب‌ها: سالک , سیر , الی الله , تفکر , ذکر , قران , مراقبت , محاسبت , تهجد , عزلت ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غلامرضا طائبی

امام صادق علیه السّلام می فرماید:

هر کس در یک روز صد بار بگوید:

<< ربِّ صلِّ علی محمّدٍ و اهلِ بیتهِ >>

خداوند صد حاجت او را برآورده خواهد نمود ؛

سی حاجت دنیوی و هفتاد حاجت اخروی .

 

 

منبع: ثواب الاعمال و عقاب الاعمال ، ص 352و353



:: برچسب‌ها: حاجت , دنیوی , اخروی , صلوات ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آذر 1390 | نظرات ()